בילוי בעירום בשונית האלמוגים. הפעם מפרץ אילת

 English

שחיה בעירום במים חמימים בשונית אלמוגים שוקקת חיים זה חלום ישן שלי. ביקרתי במיצרים בשנת 2005 יש שם חוף המאפשר רחיצה ללא בגד ים. זאת אותה השונית רק בצד הישראלי של הגבול. הפעם היתי מצוייד גם במצלמה תת ימית.

שוב הדהימו אותי הצבעים העזים והחיים הטוססים מתחת לפני המים. אחד המראות היותר מהממים שראיתי מעודי. לישראל חוף בים סוף באורך של 10 ק”מ זוהי שמורת האלמוגים הטרופיט הצפונית ביותר.

 

שהותי באילת תוכננה לקצת יותר מ24 שעות. בגלל קוצר הזמן התרכזתי בשמורת האלמוגים בלבד. לא ידוע לי על חוף נודיסטים בצד הישראלי. התקווה למצוא חוף מבודד מספיק הגיע מידידה שהכרתי דרך מדריך גלישה. פגשתי אותה שוב בדרכי לים המלח. היא סיפרה לי על [חוף המיגדלאור] הריק יחסית שבו היא מבלה עם חברייה ואף נשארת לישון שם. מדריך גלישה נוסף שפגשתי הסכים לארח אותי בביתו למרות שהיה עסוק בהכנות לבחינה. השארתי את הדברים שלי אצלו והתכוננתי לצאת לישון בחוף. זה היה בחודש יוני היה חם ולא היזדקקתי לאוהל או לשק שינה.

מונית לחוף לא צריכה לעלות יותר מ-20 ש”ח. קו 15 של אגד לחופים הדרומיים יוצא כל שעה עגולה מהתחנה המרכזית באילת. חוף המגדלאור הוא תחנה אחת לפני האחרונה של הקו. אין שם ממש תחנה אבל אפשר לבקש מהנהג לעצור בחוף.

הגעתי לשם כבר בשקיעה, אבל בגלל ההרים החשכה היה מגיע אפילו מהר יותר. אז הייתי צריך למהר אם אני רוצה לראות את שונית לפני החושך ואני עדיין צריך למצוא מקום לישון. החוף עצמו לא עשה עלי רושם. כפי שאתה יכול לראות על התמונה מעל, זה פשוט קטע של כמה מטרים רחב של מכוסה חצץ החוף נדחק בין הכביש לים (הכביש יש ללכת כל כך קרוב לים בגלל הסלעים). אבל זה לא היה על החוף הייתי אחרי, אז הלכתי ישר אל הים (במכנסיים קצרים, כי הזמן). ונדהמתי מיד על ידי היופי של שונית האלמוגים. זה לא היה גדול כמו אחד שראיתי Hurghada, אבל הוא היה מלא חיים. וברגע שראיתי צלופח מוריי כי היה מסובב לצד באיום אל החור שלה, אני חשה שמחה נתקלו כזה התושב הייחודי של שונית האלמוגים, כי לא ראיתי לפני. בעוד לשנרקל הבחנתי מקום בגבול עם חוף הנסיכה, כי נראה היה גובה גבוה 1m על אשר חשבתי היה להסתיר אותי מן האור מן הכביש, כמו גם להגן עלי מפני הרוח. אגב, החוף היה מלא באוהלים, אבל לא יכולתי לראות אף אחד מסביב רובם. בכל מקרה, זה נתן לי את הרושם מחנאות היה בסדר שם, אנשים חשו בטוחים להשאיר את הדברים שלהם. אז הרמתי את התרמיל הקטן שלי הלך למקום הזה. זה הרגיש כל כך גדול כדי להיות מסוגל לישון בחוץ ללא צורך לכסות! אז ישנתי תחת כיפת השמים המכוכבים ליד הים הדבר היחיד שהטריד אותי היה האור מגיע מן הכביש. ובכן, בשלב מסוים היה גם עכבר קטן ניסה להיכנס לתוך התרמיל שלי, אבל אחרי שאני פוחד שזה כמה פעמים זה השאיר אותי לבד 😉

הגעתי לחוף בשעת השקיעה. בגלל ההרים החוף מחשיך מוקדם. הזדרזתי כדי להספיק לראות קצת אלמוגים ולהיתכונן לשינה לפני שמחשיך. החוף לא מרשים כפי שניתן לראות בתמונות למעלה. חוף חלוקים ברוחב כמה מטרים תחום בכביש. הכביש צמוד לחוף בגלל הסלעים הטבעיים המזדקרים לאורך החוף. החוף לא עניין אותי ושמתי פעמיי לים (הפעם במיכנסיים) המפגש עם השונית והיופי של האלמוגים היכה בי מייד. השונית קטנה מזאת שראיתי בע’רדקה (Hurghada) במיצרים אבל היא מלאת חיים. מורנה הציצה אלי מתוך חור בשונית זה ריגש אותי מכיוון שזאת הפעם הראשונה שאני פוגש יצור זה שהוא כל כך מזוהה עם השונית. בעודי בים ראיתי על החוף בסמוך לחוף הנסיכה תלולית בגובה מטר שהגנה מהאורות של הכביש ומהרוחות. על החוף היו הרבה אוהלים שנראו שוממים מאדם זה נתן לי תחושה שאפשר לחנות במקום ולא צריך לחשוש מלהשאיר את הציוד כל החוף. אספתי את התרמיל הקטן שלי והלכתי למקום. התחושה של שינה בחוף ללא צורך בכיסוי כל שהוא היתה נפלאה. ישנתי על החוף תחת כיפת השמים. הדבר היחידי שהפריע היה אור המכונית מהכביש. בשלב מסוים מכרסם קטן ניסה להיכנס לתוך התיק אבל אחרי שגירשתי אותו שוב ושוב הוא הסתלק.

השקמתי עם עלות החמה מכיוון ירדן. איזה כייף להיעורר על החוף ולראות שלוש מדינות בו זמנית.

ארוחת בוקר של פירות ואגוזים. החלטתי להישתזף ערום מכיוון שהחוף נראה שומם.

קמתי להיכנס לים, דרך אגב בתמונה למעלה אפשר להבחין בגדר לאורך קו המים עם כניסות מוסדרות כדי להגן על השונית… טוב הלכתי לים אבל לא העזתי ללכת ערום. הורדתי את בגד הים בתוך המים ונישארתי לבוש בשנורקל בילבד. 😎

הפעם השונית התגלתה במלוא הדרה כשהשמש האירה את השונית. דגים בצבעים בוהקים שחו בסמוך לשונית.

אחדים בניגוד כמו האבנונים (Crocodilefish) למטה היו מוסבים לגמרי וקצת מאימים.

בסך הכל זאת היתה חוויה מרגשת לפגוש מגוון כזה של דגים בשעתיים של צלילה. רובם לא הראו כל סימן של פחד. התמזל מזלי לצלם אותם. אפשר לחזות בכמה מהם במצגת.

שמות הדגים פחות מעניינים. בסופו של דבר הבלוג הוא על עירום בטבע ולא על חיות בטבע. בכול זאת נראה לי שאני אבדוק בויקיפדיה מה בדיוק ראיתי שם. ראיתי את רוב הדגים האופיניים לשוניות בזמן הקצר ששהיתי שם. זכיתי לראות מינים שונים יצורים החיים בגמלין ושיתוף. למשל דג הנקאי (דג ממשפחת השפתניים wrasses בתצלום) המפורסם מטפל בעורם של החברה הגדולים (חלילן needlefish בתצלום). אפשר לראות אותם גם בסרט.

חוויתי על בשרי תוכון (Picasso fish) מנסה לאיים עלי כאמצעי
הגנה על הקן שלו וזה פעל למרות הפרשי הגודל כ :O

כמומן שהכל בעירום. זה נקרה התמזגות עם הטבע.

לצערי פגשתי לא רק דגים ואלמוגים –

מדי פעם ראיתי גם זבל צף במים.

כנראה שזה הגיע מסירות התיירים הרבות. התיירים על הסירות נראו שמחים. הם קפצו מהסירות לים אבל לא נראה לי שהחיים מתחת למים ענינו אותם. אין לי מוסג מי משליך את כל הזבל הזה לים. זה חייב להיות משהו שלא מזיז לו כל היופי הזה שאותו הוא מזהם.

חוויה מתקנת מצאתי על החוף. כשחזרתח בשחיה לחוף. מתוך הים הבחנתי בבחור יושב עליד התרמיל שלי. בעודי מתכוון ללבוש את בגד הים הבחנתי שהבחור יושב ערום. שמחתי לפגוש נודיסט על החוף והרגשתי מספיק בטוח לצעוד במערומיי על החוף למרות שהחוף בוא לא באופן רישמי חוף שאפשר להיסתובב בו ערומים. שוחחתי עם הבחור והיסתבר לי שהוא חשפן מצ’ילה והוא מגיע לחוך לעיתים קרובות וראה לא פעם נודיסטים נוספים בחוף. האם המזל הביא אותי לחוף הזה מבלי שהיה לי מידע כלשהו ולמרות שכולם אמרו לי שאי אפשר להשתזף בעירום באילת. אולי יש לי מין חוש או ראדר למקומות כאילה. חוש שאני קורה לו נודאר. ‘nudar’ 🙂

Hebrew text by Dror

3 thoughts on “בילוי בעירום בשונית האלמוגים. הפעם מפרץ אילת

Leave a comment